Mindre huvudbry för hr-avdelningen
Vi befinner just nu i en synnerligen spännande fas med den webbapplikation vi snickrat på en tid. Något förenklat handlar det om ett splitternytt digitalt system för personal- och lönehantering vi utvecklat och designat för ett internationellt tjänsteföretags räkning. Ett system som kommer att spara mycket tid och göra livet enklare i största allmänhet för kunden ifråga. Plötsligt kan jobbsökande och nyanställda beta av och fylla i all administration information, inför ett uppdrag, över webben. I ett slag jämnar man ett veritabelt berg av tid, kostnader och mördande trista arbetsuppgifter med marken. Hej då, alla dammiga pappershögar, bläckfläckar och oläsliga signaturer. Hallå, maximal vinstpotential!
Bundis redundanslösningar säkrar servern
Orolig för att att företaget ska haverera eller har du hackerfoobi? Inte helt obefogade farhågor, driftsäkerhet och it-integritet är en vital fråga idag. Inte minst för företag som bedriver hela sin verksamhet online. Alla driftstopp som betyder att kunder och samarbetspartners inte kan utnyttja dina tjänster eller köpa dina produkter innebär stora förluster, på kort tid. Men allt går att fixa. Särskilt här hos oss på MäklarlabbetSlangbella/Webbuggla. Vi erbjuder en rad sofistikerade och garanterat säkra redundanslösningar som dessutom kan formsys efter era specifika behov och serverlösningar. Låt oss ta hand om driften av er server. Skulle något hända hos oss på grund av hårt trafiktryck, strömavbrott eller annat oförutsett så riktas trafiken omedelbart om till en backup-server. Kunderna kan lugnt fortsätta att nyttja dina tjänster eller handla vidare om du har webbutik, precis som vanligt. Utöver detta erbjuder vi dessutom belastningsdelning, en tilläggstjänst som kan vara klok att lägga på. Då sprids nämligen er trafik över flera olika servrar, en metod som ger dig ännu högre säkerhet.
Slimma lönekostnader och administrativ arbetstid
Vi har för en kunds räkning utvecklat en superfiffig applikation för hantering av löner. Systemet vi snickrat hämtar snabbt och säkert ut information om individuell lön och arbetade timmar från kundens eget system via API - utan att kunden behöver lyfta ett finger. Vips går det att skapa fakturaunderlag för konsulter som anställts genom bemanningsbolag, via den smidiga och användarvänliga webbapplikationen på betydligt kortare tid än förut.. Genom att hämta ut arbetstid från kundens system bygger vi en plattform för att kunna skapa faktura underlag för konsulter som är anställda av bemanningsbolag. Med API:et kopplas även kundens interna schemaläggningssystem ihop med applikation, något som gör det avsevärt enklare att ta fram underlag för kommande utbetalningar.